
Trudno nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że Facebook jest jednym z priorytetowych kanałów w social mediach. Pozwalając na budowanie poczucia wspólnotowości i przestrzeni do wymiany poglądów oraz doświadczeń, staje się doskonałym narzędziem reklamowym. Nic więc dziwnego, że z możliwości, które stwarza, chętnie korzysta tak wiele firm. Publikowane na profilu atrakcyjne i przyciągające uwagę treści pozwalają na kreowanie pozytywnego wizerunku i zapisanie się w świadomości klientów jako specjaliści w branży, z których oferty warto skorzystać. To doskonały sposób na utrzymanie stałych oraz przyciągnięcie nowych klientów. Założenie konta i umieszczanie na nim przypadkowych treści zdecydowanie nie wystarczy. O sukcesie biznesu w dużej mierze decyduje przemyślana strategia marketingowa. Jak zatem zwiększyć zaangażowanie na Facebooku? W jaki sposób polepszyć zasięgi posta i zyskać pozytywne reakcje fanów? Aby się dowiedzieć, warto czytać dalej!
10 skutecznych strategii zwiększających zaangażowanie na Facebooku
Zaledwie kilka prostych trików dzieli Was od polepszenia jakości umieszczanych na Facebooku treści, a tym samym wzrostu ich atrakcyjności i bycia postrzeganym przez fanów jako profil godny obserwowania. W przeciwnym razie – gdy posty nie będą zgodne z wizerunkiem firmy, przydatne i odpowiadające na potrzeby – dany z nadzieją na ciekawy content like szybko zostanie cofnięty. W jakim kierunku warto iść? Podążajcie za naszymi 10 wskazówkami i uczyńcie z nich kluczowe elementy strategii!
Zaktywizowanie odbiorów
Zadanie pytania, wrzucenie ankiety, prośba o wyrażenie swojego zdania na dany temat – jest wiele sposobów na zaktywizowanie członków społeczności, którą tworzysz. Dzięki temu będą mieli poczucie sprawczości w wyznaczaniu kierunku rozwoju firmy, z oferty której korzystają. Ich aktywność, nawet jeśli będzie to tylko like i krótki komentarz, pozytywnie wpłynie na zasięgi posta. Te bowiem często wyświetlają się jedynie ograniczonej grupie odbiorców, nawet w obrębie tych, którzy są obserwatorami profilu. Nawiążcie relację ze swoimi followersami!
Spersonalizowane treści
Tym, co umieszczacie w danym poście, nie może rządzić przypadek. Publikowana treść powinna być unikalna, atrakcyjna i przydatna dla odbiorcy – taka, która udzieli mu odpowiedzi na nurtujące pytania i rozwieje wątpliwości, a nierzadko wzbudzi potrzebę, którą będzie mógł natychmiast zaspokoić, korzystając z Waszej oferty. Działania powinny być spersonalizowane, adekwatne do specyfiki branży i persony. Dzięki autorskim treściom zbudujecie profesjonalny wizerunek marki i zyskacie pozytywne reakcje fanów, którzy z dużym prawdopodobieństwem staną się klientami.
Autorskie sesje zdjęciowe i grafiki
Pokażcie swoją firmę taką, jaka jest naprawdę, wykonując sesje zdjęciowe i filmowe. Otoczeniem może być zarówno wybrana lokalizacja, jak i siedziba firmy. Każdego interesują przecież kulisy powstawania produktów i świadczenia usług. Nawet najlepszej jakości materiały stockowe nie oddadzą specyfiki Waszej działalności, wizji, misji, celów i bliskich wartości tak jak kadry z codzienności.
Obecność i wsparcie
Wasza obecność nie może kończyć się na opublikowaniu posta. Zaangażowanie na Facebooku jest obustronne – jeśli jesteście responsywni na prośby o wsparcie w dokonywaniu wyboru, pytania, a nawet konstruktywną krytykę Waszych obserwatorów, oni odwdzięczą się Wam aktywnością, która w prosty sposób przekłada się na lepsze zasięgi postów. Jeśli w danym wątku pojawi się temat, który opisaliście szerzej w innym poście, wystarczy, że umieścicie do niego odnośnik i zachęcicie do zapoznania się z jego treścią. To doskonały sposób na nawiązanie bliższych relacji z obserwatorami i budowanie społeczności!
Urozmaicony content
Jeśli każda publikowana treść w oczywisty sposób przyświeca celom sprzedażowym, zdecydowanie nie jest to kierunek, w którym należy podążać. Warto na swoim profilu stworzyć inspirującą przestrzeń sprzyjającą wymianie doświadczeń, wzbudzającą pozytywne emocje i zachęcającą do poszerzania wiedzy. Odbiorcy takich treści zdecydowanie chętniej decydują się na skorzystanie z oferty, gdy robią to z własnego wyboru, a nie poczucia przymusu.
Spotkania na żywo
Obserwatorzy Waszego profilu, zapoznając się z publikowanymi treściami, tworzą w głowie pewien wizerunek. Gdy jest im bliski, chętniej i szybciej utożsamią się z marką, którą tworzycie. Jeśli chcecie opowiedzieć o sobie i o tym, jakie założenia i wartości przyświecają Waszej działalności, warto zorganizować live i wejść w interakcję ze swoimi odbiorcami. Wówczas możecie na żywo odbierać reakcje fanów i odpowiadać na zadawane pytania w ramach wcześniej zapowiedzianego Q&A. Gwarantujemy, że szybciej minie zaplanowany czas niż wyczerpią się tematy do opowieści!
Łączenie sił
Nawiązywanie pozytywnych, partnerskich relacji z przedstawicielami innych firm to doskonały sposób na zaangażowanie na Facebooku fanów obu profili, a tym samym zyskanie kolejnych obserwatorów. Dla przykładu, jeśli działacie w branży meblowej, zaproście do współpracy architekta wnętrz. Z pewnością wspólnie stworzycie content atrakcyjny zarówno dla Waszych, jak i jego odbiorców.
Promowanie postów
Treści, które publikujecie, nie zawsze docierają do wszystkich obserwujących, zazwyczaj bowiem wyświetlane są tym najbardziej aktywnym. Nie mówiąc już o użytkownikach, którzy do tej pory nie zdecydowali się na like Waszego profilu. Sposobem na walkę z obcinaniem zasięgów jest promowanie postów. Dzięki temu przy niskim nakładzie finansowym można zyskać nowych członków społeczności.
Autopromocja
Prowadzicie bloga, na którym właśnie ukazał się nowy wpis? W sklepie internetowym dostępna jest promocja na określone hasło? Wrzuciliście inspirację na Instagramie? A może rolkę na TikToku? Koniecznie dajcie o tym znać swoim facebookowym obserwatorom. Taka wzmianka wcale nie musi być motywem przewodnim całego posta, może jedynie pojawić się na końcu w postaci chwytliwego CTA. Nic nie stoi również na przeszkodzie, aby wzmianka z kodem do promocji i zachętą do skorzystania stała się osobnym, krótkim wpisem. To doskonały sposób na autoreklamę, dzięki któremu zaangażowanie na Facebooku pozwoli stworzyć równie liczną społeczność na każdym z kanałów, a za sprawą reakcji fanów zasięgi postów publikowanych w przyszłości automatycznie wzrosną!
Hashtagi
Tej strategii zwiększania zaangażowania na Facebooku nie mogło u nas zabraknąć! Umiejętnie dobrane do tematu hashtagi nie tylko zwiększają atrakcyjność i zasięgi posta, ale także pozwalają w sposób uporządkowany grupować treści – zarówno nowi obserwatorzy, jak i stali fani szybko i bez problemu odnajdą interesujące ich wątki. #Hasztagujemy!
Wcielcie w życie wspomniane strategie zwiększające zaangażowanie na Facebooku i cieszcie się pozytywnymi reakcjami fanów, zwiększeniem liczby like’ów, a w konsekwencji również polepszeniem zasięgów posta. Powodzenia!

- Skontaktuj się z nami już dziś, a nasi eksperci z przyjemnością omówią z Tobą szczegóły naszych usług i przygotują spersonalizowaną ofertę dopasowaną do Twoich potrzeb.
- Razem z Hasztagujemy.pl osiągniesz sukces w świecie mediów społecznościowych!