Hasztagujemy

TikTok dla firm: Jak wykorzystać popularność tej platformy w marketingu

Z pewnością każdy zdaje sobie sprawę z tego, jak wielką rolę w świecie dzisiejszego marketingu pełnią social media. Forma promocji może jednak znacznie różnić się w zależności od platformy, na jakiej zdecydujemy się reklamować swoją markę, produkty czy usługi. TikTok, gdzie królują reklamy video, to obecnie jedno z najbardziej popularnych mediów społecznościowych i choć tworzono już podobne aplikacje, to akurat on stał się zwycięzcą w swojej dziedzinie. Sukces ten zawdzięcza nie tylko wymiarowi rozrywki, jaką dostarcza, ale także użytkownikom, którzy korzystają z wielu jego możliwości.

Na czym polega cały fenomen tej aplikacji? Obsługa i reklama na TikToku w małym palcu

Składnikiem tworzonych na TikToku materiałów są zwykle krótkie video promocyjne o dowolnej treści. Nagraniom zwykle towarzyszy dobrana do nich muzyka, treść dodawana w formie narracji lub wygenerowanych napisów, a także miejsce na dłuższy tekst. Obszar ten zwykle wykorzystywany jest do promocji filmu w formie dodania opisu oraz hasztagów, które przyporządkują video do odpowiednich kategorii, a przy tym pomogą Twojej marce dotrzeć do grona docelowych odbiorców.

Materiałem video bardzo prosto i szybko można podzielić się poprzez udostępnienie na profilu swojego konta społecznościowego, zapisanie w pamięci urządzenia lub wysłanie dalej, na przykład w prywatnej wiadomości swoim przyjaciołom. To między innymi właśnie dzięki łatwości w obsłudze oraz publikowaniu TikTok tak szybko zdobył ogromną popularność, bijąc na głowę swoich poprzedników oraz obecne, podobne aplikacje i stając się przy tym doskonałym narzędziem marketingowym dla wielu reklamujących się tam marek.

Zacznijmy od początku – promocja marki niewielkim kosztem

Nie od dziś wiadomo, że reklama Twojej firmy jest istotnym składnikiem strategii marketingowej, która pomogła odnieść ogromny sukces niejednej firmie. Środkiem takiego działania są między innymi media społecznościowe, jak TikTok. Zacznijmy więc od podstaw prawidłowej promocji marki w obrębie tej aplikacji, czyli hasztagów.

To nic innego jak hasła, wypisywane pod materiałem video za symbolem kratki (#). Dzięki nim algorytmy będą w stanie umieścić materiał w odpowiedniej kategorii, czyli na przykład sekcji sezonowych trendów modowych czy recenzentów literatury fantasy. Niezwykle ważną rolę reklamową pełni również sam opis, który przez wielu twórców jest błędnie pomijany. Umieszczane tam słowa kluczowe są niezwykle istotne pod kątem marketingowym, dzięki którym video promocyjne wyświetla się osobom potencjalnie zainteresowanym produktem lub usługą, jakie oferuje Twoja marka.

Marketing na TikToku to nie tylko reklamy. Dobrze zaplanowana i zorganizowana promocja marki może przynieść znakomite efekty! Poza video kontent może obejmować relacje na żywo, czyli transmisję w czasie rzeczywistym. Popularną formą stał się również challange, czyli zachęcenie oglądających do nagrania swoich własnych wersji stworzonych przez Twoją firmę materiałów. Ciekawe są także proste lub kreatywne konkursy z nagrodami.

Produkt może reklamować wiarygodna osoba – od tego mamy przecież influencerów i inne znane postacie! Sprawdzonym narzędziem marketingowym dostępnym na TikToku jest również płatna reklama video Twojej marki, dzięki której będzie się ona wyświetlać według zapisanych w jej umowie warunków.

To, o czym nikt nie mówi, czyli druga strona tworzenia kontentu marketingowego na TikToku

Jakość, a nie ilość – to motto sprawdza się również i w tym przypadku. Choć dla wielu może się to wydawać nieprawdą, w rzeczywistości TikTok zdecydowanie bardziej ceni sobie wartościowe treści. Zwróć uwagę na to, jakie przesłanie niesie za sobą Twoja reklama. Zasugeruj się własną, subiektywną opinią – co przekonałoby Cię do obejrzenia Twojego video promocyjnego do końca, przeczytania opisu pod spodem i skorzystania z oferty?

Jeśli nie masz jeszcze doskonałego przepisu na dobry materiał marketingowy, zainspiruj się profilami podobnych marek i przeanalizuj je. Które video reklamowe widniejące na ich profilu uzyskały największą liczbę wyświetleń, polubień czy udostępnień? Jakie zwroty, frazy i detale zawierają najbardziej skuteczne promocyjne klipy? Sprawdź to i stwórz jak najlepszy materiał do publikacji.

Podstawowe błędy w promocji marki – nie powielaj ich!

Marketing na TikToku istnieje już od wielu lat, a promocyjnych treści stale przybywa. To dlatego też wybicie się ponad wiele podobnych, reklamowych video tworzonych przez konkurencyjne marki zdaje się coraz trudniejsze, a brak efektów zniechęca do dalszego działania. Mimo to zasada numer jeden brzmi: nie wolno się poddawać! 

Tworzenie kontentu marketingowego czy budowanie docelowej grupy odbiorców pochłania niekiedy wiele dni. Jednak nawet w trakcie tej ciszy należy wykazać się konsekwentnym budowaniem wizerunku marki i aktywnym działaniem na swoim koncie społecznościowym. Relacjonuj mniejsze i większe wydarzenia w formie promocyjnych video, odpisuj na komentarze, wchodź w interakcje z innymi profilami na platformie i stale poszerzaj swoje wpływy!

Pobierz ofertę

Podaj swój adres E-Mail, aby otrzymać ofertę PDF

*Oświadczam, iż zapoznałem/ -łam się z treścią Polityki prywatności, jej treść jest dla mnie jasna i świadomie ją akceptuję

×