Hasztagujemy

Platforma X jako narzędzie do budowania marki: najlepsze praktyki

W dobie Internetu niemal każda firma pragnie zaistnieć w świadomości konsumenta poprzez media społecznościowe. Choć z marketingiem najczęściej kojarzone są Facebook i Instagram, to Twitter odgrywa równie ważną rolę w budowaniu wizerunku i nawiązywaniu relacji z klientami. Niektórzy marketerzy nie doceniają tej platformy, postrzegając ją jako przestrzeń dla celebrytów czy polityków. Niemniej jednak – prawidłowo wykorzystany – Twitter może być potężnym narzędziem w rękach przedsiębiorcy.

W tym artykule zapoznasz się z najlepszymi praktykami prowadzenia konta biznesowego na Twitterze i dowiesz się, jak skutecznie wykorzystać tę platformę do promocji swojej marki. Zapraszamy do lektury!

Znaczenie Twittera dla biznesu

Świadomość, jak ważna dla budowania wizerunki marki jest obecność w social mediach, jest spora i powszechna. Nikogo już nie dziwi stwierdzenie, że jeśli nie ma Cię w sieci, to tak naprawdę nie istniejesz dla potencjalnych odbiorców. Nie każdy zdaje sobie jednak sprawę z faktu, że nawet angażująca aktywność na Facebooku i Instagramie może okazać się niewystarczająca, a spore znaczenie ma dziś reklama na Twitterze.

Ta sieć społecznościowa, obecnie oficjalnie nazywana X, różni się od swoich konkurentów. Nie jest tak potężnym medium, jak te wspomniane wyżej, ale ma nieco inny charakter, stąd regularne publikowanie przemyślanych tweetów może być ważnym elementem udanej strategii marketingowej. Głównym wyróżnikiem Twittera są jego użytkownicy. Szacuje się, że są to osoby pomiędzy 35 o 65 rokiem życia, w znacznej większości mężczyźni. Będąc aktywnym w tym medium masz więc szansę dotrzeć do zupełnie innej grupy docelowej niż za pośrednictwem TikToka czy Instagrama. W wielu branżach będzie to miało spore znaczenie!

Reklama na Twitterze – od czego zacząć?

Zanim ruszysz z zamieszczaniem tweetów, musisz zacząć od kwestii podstawowych. W pierwszej kolejności powinieneś wybrać odpowiednią nazwę użytkownika dla swojego konta. Może nią być nazwa firmy, brandu, linii produktów lub innego elementu, który chcesz promować w mediach społecznościowych. Nazwa związana może być także z hasłem reklamowym, kojarzącym się z Twoją marką sloganem. Ważnym krokiem będzie także dobranie odpowiedniego zdjęcia profilowego – widnieć na nim może nazwa firmy, jej logo, sygnet czy motyw graficzny przywodzący na myśl Twoją działalność. Nie zapomnij także o zredagowaniu krótkiego bio.

Pamiętaj, że zarówno zdjęcie profilowe, jak i wszelkie inne materiały muszą być spójne i zgodne z identyfikacją wizualną firmy. Powinny więc jednoznacznie nawiązywać do barw i motywów, które potencjalny odbiorca odnajdzie także na Twojej stronie internetowej, profilach w innych sieciach czy materiałach drukowanych. Wszystko to winno pomóc stworzyć wizerunek eksperta w danej dziedzinie, świadomego profesjonalisty.

Dobre praktyki w prowadzeniu konta biznesowego

Kiedy masz już aktywny profil, pora zacząć działania. Czy wystarczy funkcjonować na jakimś portalu, by zaistnieć w świadomości odbiorców? Oczywiście nie, dlatego warto zaplanować i przemyśleć, jak ma wyglądać strategia reklamowa na Twitterze. Im bardziej się przyłożysz, tym większa szansa na konwersję. Poniżej przedstawiamy kilka praktycznych wskazówek.

Regularność

Jak nietrudno się domyślić, systematyczność tweetowania ma spore znacznie. Choć zdążyliśmy się przyzwyczaić do tego, że świat pędzi na przód w zatrważającym tempie, nigdzie nie jest ono tak szybkie, jak w mediach społecznościowych. Postaraj się więc, aby Twoi potencjalni klienci o Tobie nie zapomnieli. Publikuj regularnie, w podobnych porach. Uznaje się, że w przypadku firm o profilu B2B najlepszym momentem są dni robocze – pory lunchu i godziny tuż po zakończeniu pracy. Jeśli chcesz komunikować do osób prywatnych, postaw przede wszystkim na tweety w soboty i niedziele.

Interakcje

Twitter to medium społecznościowe, a więc – jak sama nazwa wskazuje – grupowe. Ważne jest więc tworzenie relacji. Na bieżąco odpowiadaj na komentarze, zachęcaj do dyskusji na różne tematy, zadawaj pytania, słuchaj odpowiedzi. Nie zapomnij także o retweetowaniu tego, co napiszą inni oraz udzielaniu się na różnych profilach – komentuj, dawaj lajki. Bądź zaangażowany i angażuj innych.

Atrakcyjność

Żeby Twoje tweety były atrakcyjne, nie wystarczy dobre pióro, choć oczywiście opracowanie spójnego sposobu narracji, adekwatnego do typu działalności, jest bardzo ważne. Niemniej jednak żyjemy w czasach dominacji przekazu wizualnego, dlatego warto skupić się na dodawaniu przemyślanych materiałów graficznych, zdjęć i wideo. Unikaj fotografii ze stocka, postaw na autentyczność i oryginalność.

Aktualność

Jak już wspomnieliśmy, czas i bycie tu i teraz jest na Twitterze bardzo ważne. Reaguj więc na bieżąco na różnorodne wydarzenia, zwłaszcza te związane z Twoją branżą. Komentuj aktualności i wykorzystuj je do reklamy marki. Pokaż swoim followersom, że jesteś na bieżąco.

Hasztagi

Korzystając z Twittera jako z platformy do reklamy swojego biznesu, koniecznie stosuj hasztagi – w końcu to właśnie ta sieć społecznościowa dała im początek. Pozwolą one pogrupować tweety, uporządkować informacje, przypisać je do konkretnego tematu. Nie przesadzaj z liczbą hasztagów i każdorazowo dopasowuj je do poruszanego wątku.

Firmowe social media w rękach fachowców

Mamy nadzieję, że powyższe wskazówki pomogą Ci stworzyć skuteczną reklamę marki na Twitterze. Jeśli jednak wciąż nie masz pewności, czy jesteś w stanie zrobić to dobrze, powierz prowadzenie swojego konta specjalistom. W Hasztagujemy.pl wspieramy przedsiębiorców, zwłaszcza tych stawiających pierwsze kroki w świecie biznesu, przejmując media społecznościowe, wskazując jednocześnie, jak może wyglądać udana komunikacja z potencjalnymi klientami.

Chcesz promować swoją markę, tworząc angażujące tweety? Wykorzystaj nasze wskazówki lub powierz Twittera swojej firmy fachowcom z Hasztagujemy.pl!

Pobierz ofertę

Podaj swój adres E-Mail, aby otrzymać ofertę PDF

*Oświadczam, iż zapoznałem/ -łam się z treścią Polityki prywatności, jej treść jest dla mnie jasna i świadomie ją akceptuję

×